10 храни с високо съдържание на мазнини, които всъщност са супер здравословни

Откакто мазнините бяха обявени като вредни, хората започнаха да ядат повече захар, рафинирани въглехидрати и преработени храни. В резултат на това много хора по целият свят страдат от наднормено тегло. Времената обаче се променят. Сега проучванията показват, че мазнините, включително наситените мазнини, не са толкова вредни, колкото си мислят всички. Всички видове здравословни храни, които съдържат мазнини, сега се върнаха на сцената „суперхрана“.

Ето 10 храни с високо съдържание на мазнини, които всъщност са невероятно здравословни и питателни.

  1. Авокадо

Авокадото е плод, с мазнини 77% от калориите. Те са отличен източник на калий и фибри и е доказано, че имат големи ползи за сърдечно-съдовото здраве.

  1. Сирене

Сиренето е невероятно хранително и една плочка съдържа подобно количество хранителни вещества като чаша мляко. То е чудесен източник на витамини, минерали, качествени протеини и здравословни мазнини.

  1. Черен шоколад

Тъмният шоколад има високо съдържание на мазнини, но и съдържа много хранителни вещества и антиоксиданти. Той е много ефективен за подобряване на сърдечно-съдовото здраве.

  1. Яйца

Яйцата са сред храните с най-много хранителни вещества на планетата. Въпреки високото съдържание на мазнини и холестерол, те са изключително хранителни и здравословни.

  1. Мазни риби

Мазната риба, като например сьомгата, са заредени с важни хранителни вещества, особено омега-3 мастни киселини. Яденето на мазни риби е свързано с подобряване на здравето и намален риск от всякакви заболявания.

  1. Ядки

Ядките са заредени със здравословни мазнини, протеини, витамин Е и магнезий и са сред най-добрите източници на растителен протеин. Проучванията показват, че ядките имат много ползи за здравето.

  1. Семена от чиа

Чиа семената са с много високо съдържание на здравословни мазнини, особено с омега-3 мастна киселина. Те също са заредени с фибри и минерали и имат многобройни ползи за здравето.

  1. Зехтин екстра върджин

Екстра върджин зехтинът има много мощни ползи за здравето и е изключително ефективен за подобряване на сърдечно-съдовото здраве.

  1. Кокосови орехи и кокосово масло

Кокосовите орехи са с много високо съдържание на мастни киселини, които се метаболизират по различен начин от другите мазнини. Те могат да намалят апетита, да увеличат изгарянето на мазнини и да осигурят многобройни ползи за здравето.

  1. Пълномаслено кисело мляко

То има същите важни хранителни вещества като другите млечни продукти с високо съдържание на мазнини. Но също така е заредено със здравословни, пробиотични бактерии, които могат да имат мощни ефекти върху вашето здраве.

Източник: www.healthline.com