12 здравословни храни с високо съдържание на антиоксиданти

Антиоксидантите са съединения, които помагат да защитите вашите клетки от увреждане, причинено от потенциално вредни молекули, известни като свободни радикали. Когато се натрупат свободни радикали, те могат да причинят състояние, известно като оксидативен стрес. Това може да повреди вашата ДНК и други важни структури във вашите клетки.

За съжаление, хроничният оксидативен стрес може да увеличи риска от хронични заболявания като сърдечни заболявания, диабет тип 2 и др.

За щастие, хранителната диета, богата на антиоксиданти, може да помогне за повишаване на нивата на антиоксиданти в кръвта за борба с оксидативния стрес и намаляване на риска от тези заболявания.

Учените използват няколко теста, за да измерват съдържанието на антиоксиданти в храните. Един от най-добрите тестове е анализът FRAP. Той измерва съдържанието на антиоксиданти в храните чрез това колко добре те могат да неутрализират специфичен свободен радикал.

Колкото по-висока е стойността на FRAP, толкова повече антиоксиданти съдържа храната.

Ето топ 12 здравословни храни с високо съдържание на антиоксиданти.

  1. Черен шоколад

2. Пеканови ядки

3. Боровинки

4. Ягоди

5. Артишок

6. Годжи Бери

7. Малини

8. Кейл

9. Червено зеле

10. Фасул

11. Цвекло

12. Спанак

Източник: www.healthline.com