14-те най-добри храни за растеж на косата

Много хора искат здрава и красива коса. Интересното е, че косата ви расте около 1,25 см на месец и 15 см на година. Колко бързо расте, зависи от фактори като възраст, здраве, генетика и диета. Въпреки че не можете да промените фактори като възраст и генетика, с какво се храните е нещото, върху което имате контрол. Всъщност ако липсват правилните хранителни вещества в храната ви, може да доведе до загуба на коса. От друга страна, яденето на балансирана храна с правилните хранителни вещества може да помогне за насърчаване на растежа на косата, особено ако имате загуба на коса поради лошо хранене. Ето 14-те най-добри храни, които можете да ядете, за да насърчите растежа на косата.

 

  1. Яйца

Яйцата са страхотен източник на протеини и биотин, които са важни за здравето и растежа на косата. A дефицитът на някое от тези хранителни вещества е свързан с косопад.

  1. Плодове

Плодовете са заредени със съединения като антиоксиданти и витамини, които могат да насърчат растежа на косата. Например ягодите са богати на витамин С, който подпомага производството на колаген и абсорбция на желязо, два фактора, които могат да насърчат растежа на косата.

  1. Спанак

Спанакът е зареден с фолиева киселина, желязо и витамини А и С, които могат да насърчат растежа на косата. Недостига на тези хранителни вещества може да доведе до загуба на коса.

  1. Мазни риби

Мазни риби като сьомга, херинга и скумрия са чудесни източници на омега-3 мастни киселини, които са свързани с подобрен растеж и плътност на косата. Има обаче малко изследвания в тази област, така че са необходими повече.

  1. Сладки картофи

Сладките картофи са заредени с витамин А, който подпомага производството на себум. Освен това има други фактори, които могат да помогнат за ускоряване на растежа на косата.

  1. Авокадо

Авокадото е богато на витамин Е, антиоксидант, който може да стимулира растежа на косата. Освен това е чудесен източник на незаменими мастни киселини, които изглеждат от решаващо значение за растежа на косата.

  1. Ядки

Ядките са пълни с хранителни вещества като витамин Е, витамини от група В, цинк и незаменими мастни киселини, всички които могат да насърчат растежа на косата и са свързани с много други ползи за здравето.

  1. Семена

Подобно на ядките, семената са богата на витамин Е и други хранителни вещества, които могат да насърчат растежа на косата. Някои семена съдържат и омега-3, които са свързани с растежа на косата.

  1. Сладки чушки

Сладките чушки са богат източник на витамини А и С, две хранителни вещества, които помагат да се осигури здравина на косата.

  1. Стриди

Стридите са едни от най-добрите източници на цинк.. Този минерал подпомага растежа на косата.

  1. Скариди

Скаридите са страхотни източник на протеини, витамини от група В, цинк, желязо и витамин D, които могат да помогнат на косата. Те също така осигуряват малко количество здравословни омега-3 мастни киселини.

  1. Фасул

Фасулът е страхотен източник на протеини, желязо, цинк и биотин, които са от съществено значение за оптималното здраве на косата. Заедно те могат да подпомогнат растежа на косата.

  1. Соя

Соята е един от най-добрите източници на спермидин, съединение, което може да удължи активната фаза на растеж на косата.

  1. Месо

Месото е чудесен източник на протеин, който е от съществено значение за здрава, здрава коса. Червено месо, по-специално, е богата на желязо, което може да подпомогне растежа на косата.

 

Това, което ядете, може да има огромен ефект върху здравето на косата ви. Липсата на правилните хранителни вещества, включително витамини А, С, D и Е, цинк, витамини от група В, желязо, биотин, протеини и незаменими мастни киселини може да забави растежа на косата или дори да причини загуба на коса. За щастие коригирането на дефицит на някое от тези хранителни вещества може да помогне за лечение на косопад и да насърчи скоростта на растеж на косата. Ако смятате, че ви липсват някои от тези хранителни вещества, опитайте да добавите някои от горните храни към вашата диета.