19 богати на вода храни, които ви помагат да останете хидратирани

Правилната хидратация е изключително важна за вашето здраве. Всъщност липсата на достатъчно вода може да доведе до дехидратация, което може да причини умора, главоболие, кожни проблеми, мускулни крампи, ниско кръвно налягане и бърз сърдечен ритъм. Нещо повече, продължителната дехидратация може да доведе до сериозни усложнения като органна недостатъчност. Експертите обикновено препоръчват да пиете няколко чаши вода на ден, за да задоволите вашите нужди от хидратация. Но докато пиенето на вода е много важно, можете да си я набавяте и от храни. Има много здравословни храни, които могат да допринесат с голямо количество вода. Тази статия е за 19 богати на вода храни, които ще ви помогнат да останете хидратирани.

  1. Диня (Съдържание на вода: 92%)

Динята е хидратиращ, пълен с хранителни вещества плод, който може да осигури няколко ползи за здравето, включително намален риск от хронични заболявания.

  1. Ягоди (Съдържание на вода: 91%)

Ягодите са много здравословни и съдържат много вода. Освен това хранителните вещества, които те осигуряват, могат да донесат редица ползи за здравето.

  1. Пъпеш (Съдържание на вода: 90%)

Пъпеша е здравословен плод, който осигурява значително количество вода и много витамини и минерали.

  1. Праскови (Съдържание на вода: 89%)

Прасковите са богати на вода, фибри и антиоксиданти. Съдържат и витамини и минерали, които могат да насърчат хидратацията и да осигурят много други ползи за здравето.

  1. Портокали (Съдържание на вода: 88%)

Портокалите са чудесен източник на вода, фибри, антиоксиданти и няколко хранителни вещества и могат да помогнат за предотвратяване на камъни в бъбреците и няколко заболявания.

  1. Обезмаслено мляко (Съдържание на вода: 91%)

Млякото е богато на вода, витамини и минерали и е доказано, че помага на хората да поддържат правилна хидратация, особено след тренировка.

  1. Краставици (Съдържание на вода: 95%)

Краставиците са с високо съдържание на вода и са много нискокалорични. Тази комбинация е полезна за няколко аспекта на вашето здраве, включително хидратация.

  1. Маруля (Съдържание на вода: 96%)

Марулята предлага няколко важни хранителни вещества и фибри, както и голямо количество вода, което може да ви помогне да сте хидратирани.

  1. Бульони и супи (Съдържание на вода: 92%)

Бульоните и супите са богати на вода и следователно отлични храни, които да включите във вашето меню за насърчаване на хидратацията.

  1. Тиквички (Съдържание на вода: 94%)

Консумирането на тиквички ще допринесе за значително количество вода и хранителни вещества към вашето хранене. Това ще ви помогне да сте хидратирани и е полезно за цялостното ви здраве.

  1. Целина (Съдържание на вода: 95%)

Целината е с ниско съдържание на калории и отличен източник на вода и хранителни вещества. Тези свойства могат да насърчат няколко аспекта на вашето здраве, включително правилната хидратация.

  1. Кисело мляко (Съдържание на вода: 88%)

Киселото мляко е чудесен източник на вода, протеини и някои важни витамини и минерали. То може да осигури хидратиращи ефекти, заедно с много други ползи за здравето.

  1. Домати (Съдържание на вода: 94%)

Доматите осигуряват много вода, хранителни вещества и антиоксиданти, които са полезни за хидратацията и предпазват от няколко заболявания.

  1. Чушки (Съдържание на вода: 92%)

Чушките могат да осигурят редица ползи за здравето поради високите количества вода и хранителни вещества, които съдържат. Те са особено богати на витамин С.

  1. Карфиол (Съдържание на вода: 92%)

Карфиолът осигурява значително количество вода, фибри и хранителни вещества и е добър заместител на зърнените храни, които са по-малко хидратиращи.

  1. Зеле (Съдържание на вода: 92%)

Яденето на зеле може да помогне за няколко аспекта на вашето здраве, включително хидратация. Това се дължи на съдържанието на вода, хранителни вещества и антиоксиданти.

  1. Грейпфрут (Съдържание на вода: 88%)

Грейпфрутът може да стимулира хидратацията. Той също така е богат на хранителни вещества и антиоксиданти, които могат да имат редица ползи за здравето.

  1. Кокосова вода (Съдържание на вода: 95%)

Пиенето на кокосова вода е особено полезно за хидратация, защото е богато на вода и електролити.

  1. Извара (Съдържание на вода: 80%)

Изварата съдържа много вода и протеини, в допълнение към витамини и минерали, които могат да осигурят ползи за здравето.

Поддържането на хидратация е изключително важно за цялостното ви здраве. Здравните експерти често препоръчват да пиете няколко чаши вода на ден, за да сте хидратирани, но съдържанието на вода в храните често се пренебрегва. Въпреки че пиенето на вода е важно, можете да консумирате значително количество вода, като включите в храненето си разнообразни плодове, зеленчуци и млечни продукти, богати на вода. Докато ядете много богати на вода храни и пиете вода, когато почувствате жажда, няма да имате проблем да останете хидратирани.

Източник: www.healthline.com