Най-добрите и най-лошите напитки за вашето здраве

Най-добрият избор: Вода

Тя е от съществено значение за тялото ви. Предотвратява дехидратация, запек и камъни в бъбреците. Освен това е без калории – това е най-добрата напитка за талията. Ако добавите 1 до 3 чаши вода на ден, в крайна сметка може да приемете по-малко мазнини, сол, захар и до 200 по-малко калории на ден. Твърде обикновенна за вашите вкусови рецептори? Добавете прясно изцедени цитрусови плодове, няколко плода или любимите си билки, като мента.

Най-добрият избор: Филтрирано кафе

Кафето, според проучвания, може да предпази от диабет тип 2, чернодробни заболявания и да намали вероятността от сърдечни заболявания. Три до пет чаши на ден изглеждат здравословни, стига да не добавяте сметана и захар. Но ако сте бременна или кърмите, попитайте Вашия лекар колко точно може да пиете. Хартиеният филтър при приготвяне на кафе филтрира и улавя вещество, наречено кафестол, което може да повиши LDL холестерола.

Най-добрият избор: Чай

Зелен, черен и други видове чай са пълни с антиоксиданти, които могат да ви предпазят от някои видове рак, инсулт, сърдечни заболявания и високо кръвно налягане. Независимо дали ви харесва горещ или студен, най-здравословните видове са тези, които приготвяте у дома – без добавени захари, които бутилираният чай може да има.

Добър избор: Мляко

Млякото може да ви достави хранителни вещества като калций, витамин D и калий, които поддържат мускулите, зъбите и костите ви здрави. И една чаша от него има повече протеини, отколкото голямо яйце. За да приемате по-голямо количество, но с по-малко калории, потърсете нискомаслени и обезмаслени варианти. Някои алтернативи са соево, бадемово и други млека. Те съдържат едни и същи хранителни вещества като кравето мляко.

Най-лошият избор: Безалкохолни напитки

Те нямат хранителни вещества и са пълни със захар. Хората, които пият по една или две напитки на ден, приемат повече калории и може да имат по-високо телесно тегло. Също така е по-вероятно да се разболеете от диабет тип 2, сърдечни заболявания и други при прекомерен прием.

Най-лошият избор: Диетична сода/безалкохолни напитки

Някои експерти смятат, че техните изкуствени подсладители могат да ви накарат да наддавате, като подвеждате тялото си да иска повече калории.

Най-лошият избор: Енергийни напитки

Те твърдят, че ви дават тласък с големи дози кофеин  равни на 4 до 5 чаши кафе  и други съставки като гуарана, витамини от група В и др. Повечето също имат много захар или подсладители. Може да получите кратка будност, но не вярвайте, че ще получите повече енергия, сила и мощ. Това, което наистина ще получите, е твърде много калории и твърде много кофеин, което може да причини странни сърдечни ритми, безпокойство, проблеми със съня и храносмилателни проблеми.

Напитките, които трябва да пиете умерено са: плодови сокове, смутита, кокосова вода, вино и бира.

Източник: www.webmd.com