12 съвета, които ще ви помогнат да отслабнете

Отслабването никога не е лесно и няма съвет, който да промени това. Не е задължително обаче да бъде толкова сложен процес, както много от нас го правят, като преброяване на всяка калория или изключването на цели групи храни, докато се опитваме да следваме агресивно рестриктивни диетични планове. Ето няколко съвета с които ще отслабнете здравословно.

  1. Не пропускайте закуската

Пропускането на закуската няма да ви помогне да отслабнете. Може да пропуснете основните хранителни вещества и в крайна сметка може да ядете повече и по-големи количества през деня, защото се чувствате гладни.

  1. Хранете се редовно

Храненето по едно и също време през деня помага за по-бързо изгаряне на калории. Освен това намалява изкушението да хапвате храни с високо съдържание на мазнини и захар.

  1. Яжте много плодове и зеленчуци

Плодовете и зеленчуците са с ниско съдържание на калории и мазнини и с високо съдържание на фибри. Те също така съдържат много витамини и минерали.

  1. Правете упражнения

Да бъдеш активен е от ключово значение за отслабването и задържането му. Освен, че осигуряват много ползи за здравето, упражненията могат да ви помогнат да изгорите излишните калории, които не можете да загубите само чрез диета.

  1. Пийте много вода

Хората понякога бъркат жаждата с глада. В крайна сметка можете да консумирате допълнителни калории, когато чаша вода е наистина това, от което се нуждаете.

  1. Яжте храни с високо съдържание на фибри

Храните, съдържащи много фибри, могат да ви помогнат да се чувствате сити, което е идеално за отслабване. Богатите на фибри храни са: плодове и зеленчуци, овес, пълнозърнест хляб, кафяв ориз и тестени изделия и боб, грах и леща и др.

  1. Четете етикетите на храните

Умението да четете етикетите на храните може да ви помогне да изберете по-здравословни варианти. Използвайте информацията за калориите, за да разберете как определена храна се вписва във вашата дневна калорийна норма в плана за отслабване.

  1. Използвайте по-малка чиния

Използването на по-малки чинии може да ви помогне да ядете по-малки порции. Използвайки по-малки чинии и купи, може постепенно да свикнете да ядете по-малки порции, без да огладнявате. Отнема около 20 минути, докато стомахът каже на мозъка, че е пълен, така че яжте бавно и спрете да ядете, преди да се почувствате сити.

  1. Не си забранявайте храни

Не си забранявайте никакви храни от плана си за отслабване, особено тези, които харесвате. Забраната на храни само ще ви накара да пожелаете повече. Няма причина да не можете да се наслаждавате от време на време на лакомство, стига да останете в рамките на дневната доза калории.

  1. Не складирайте нездравословна храна

За да избегнете изкушението, не съхранявайте нездравословна храна – като шоколад, бисквити, чипс и сладки газирани напитки у дома. Вместо това изберете здравословни закуски, като плодове, несолени оризови сладки, овесени сладки, несолени или неподсладени пуканки и плодови сокове.

  1. Намалете алкохола

Стандартна чаша вино може да съдържа толкова калории, колкото парче шоколад. С течение на времето твърде голямото количество алкохол може лесно да допринесе за увеличаване на теглото.

  1. Планирайте храненията си

Опитайте се да планирате вашата закуска, обяд, вечеря и леки закуски за седмицата, като се уверите, че се придържате към калориите си. Може да ви е полезно да съставяте седмичен списък за пазаруване.

Източник: www.nhs.uk