22 начина да бъдете по-здрави с минимално усилие

Има много начини да подобрите начина си на живот и то без да излизате от ежедневният ви ритъм и динамика. Съставихме списък с някои относително малки промени, които можете да направите в живота си точно сега, за да започнете да живеете по-здравословно.

Яжте плодове вместо бонбони.

Бонбоните са сладки, защото съдържат преработена захар, обикновено високофруктозен царевичен сироп. Плодовете са сладки, защото съдържат естествена захар, но все пак са полезни за вас, тъй като са богати и на фибри, което ви помага да усвоявате захарта по-бавно.

Пазарувайте на пълен стомах.

Проучванията показват, че хората, които пазаруват на пълен стомах, купуват по-малко нездравословни храни, вероятно защото не са принудени да правят импулсни покупки от глад.

Научете се да готвите.

Готвенето у дома е свързано с по-здравословно хранене, спестяване на пари за вечеря и повишаване на самочувствието.

Пийте черно кафе.

Проучванията показват, че кафето е полезно. Някои дори предполагат, че пиенето на три до пет чаши на ден може да доведе до по-дълъг живот. Елиминирането на мляко, сметана, захар или ароматизатори ще намали калориите и ще увеличи максимално ползите за здравето на кафето.

Заменете маслото върху препеченият хляб с пюре от авокадо.

Авокадото е добър източник на здравословни мазнини. Плътният зелен плод е част от списъка на „суперхраните“. То има високо съдържание на хранителни вещества като калий, магнезий, витамини С и Е и фибри.

Заменете белия хляб с пълнозърнест.

Пълнозърнестият хляб е с по-високо съдържание на фибри от обикновения бял хляб, а фибрите ви зареждат и помагат за храносмилането, като забавят усвояването на захарите.

Пийте много вода.

Чували сте това и преди, но ползите от това да останете хидратирани са многобройни. От поддържането на баланса на телесните течности до наличието на повече енергия. Някои фитнес експерти дори твърдят, че можете да отслабнете, ако пиете вода преди всяко хранене.

Вдигнете темпото.

Бързото ходене няма просто да ви отведе до вашата дестинация по-рано. Едно проучване от 2013 г. на близо 40 000 човека установи, че по-бавно ходещите имат по-висок риск от смърт, отколкото техните връстници с по-бързи крачки.

Паркирайте по-далеч от дестинацията си (или слезте от автобуса или влака с една спирка рано).

Това е лесен начин да вкарате повече физическа активност в ежедневието си. Разходките изгарят калории, могат да помогнат за намаляване на безпокойството и дори укрепват костите. А упражненията не са полезни само за тялото ви, те могат да помогнат и за поддържането на мозъка ви здрав.

Изберете стълбите пред асансьора.

Това е лесен начин за изгаряне на калории и тонизиране на мускулите на краката, когато не можете да намерите време за традиционна тренировка.

Застанете на един крак, докато миете зъбите си.

Това е лесно може да подобри баланса ви, което е от решаващо значение за вашето здраве, особено с напредването на възрастта.

Мийте ръцете си редовно.

Измиването на ръцете със сапун и вода премахва микробите и изсушаването предотвратява разпространението на бактерии и е един от най-ефективните начини за предотвратяване на инфекция. Просто се уверете, че го правите по правилния начин.

Носете слънцезащитни продукти.

Това е един от най-добрите начини за предотвратяване на рак на кожата.

Носете и слънчеви очила.

Слънчевите очила не са просто моден аксесоар. Защитата на очите ви от слънчевите лъчи е също толкова важна, колкото и защитата на кожата ви, независимо дали косите тревата, карате колело или спортувате навън.

Купете си растение.

Внасянето на растения в офиса може да ви накара да се почувствате по-щастливи по време на работа, според проучване, което наблюдава ефектите на растенията върху две големи търговски офиса във Великобритания и Холандия.

Използвайте хирдатиращи продукти.

Един добър хидратиращ крем може да предотврати сухата, лющеща се кожа. Но хидратиращите продукти се предлагат в различни видове, които имат различен ефект, така че е важно да знаете какъв тип или типове използвате.

Медитирайте около 30 минути на ден.

Изследванията показват, че медитацията може да ви помогне да се справите със стреса, да подобрите паметта и да понижите кръвното налягане. Едно проучване установи, че хората, които медитират по 30 минути на ден, пет дни в седмицата, в продължение на месец (общо 11 часа), виждат промени в частта от мозъка, участваща в саморегулацията.

Четете книги.

Разширете знанията си, намалете стреса и прекъснете връзката с интернет. Малко проучване от 2012 г. установи, че четенето намалява стреса.

Изключвайте телефона си от време на време.

Понякога изключването може да помогне на стресираните индивиди да постигнат състояние на пълна релаксация. Особено добра идея е да избягвате телефоните около час преди лягане, тъй като светлината от телефоните може да попречи на способността ви да заспите.

Лягайте си по едно и също време всеки ден, дори и през почивните дни.

Когато си лягате и се събуждате по различно време през седмицата и през уикендите, това може да доведе до феномен, който може да отхвърли естествения график на съня на тялото ви.

Преместете работното си бюро близо до прозорец.

Едно много малко проучване от 2014 г. установи, че хората, които работят в офиси с прозорци, извършват повече физическа активност и спят по-добре през нощта, отколкото хората в офиси без прозорци.

И накрая, подхранвайте отношенията с близките си хора.

75-годишно проучване на психолози от Харвард установи, че близките отношения са ключът към по-щастливия и здравословен живот. Нещо повече, липсата на социални връзки може да бъде толкова голям риск за вашето здраве, колкото пушенето, казват учените.

Източник: www.independent.co.uk