5 навика, които ще ви помогнат да останете фокусирани през целия ден

Трудно ли ви е да останете фокусирани върху работата, особено в дните с високо ниво на стрес? Някои прости техники могат да направят голяма промяна, обяснява психологът Трейси Щайн в скорошна публикация на Psychology Today. Опитайте нейните техники и вижте как вашият собствен фокус се подобрява и ги изградете в ежедневни навици, за да запазите тази полза в бъдещето. 

  1. Погрижете се за себе си.

„Разбира се, най-основното за фокусиране е да се грижите добре за себе си“, пише Щайн. Това означава да правите редовно упражнения, което е доказано, че ви помага да увеличите концентрацията през деня, както и други когнитивни ползи. Няколко минути на ден медитация, което прави Бил Гейтс, също ще подобри способността ви да останете фокусирани. Освен това, уверете се, че се храните здравословно, което също поддържа мозъчната функция. Най-важното от всичко е да спите достатъчно. Сънят има фантастични ползи както за здравето на мозъка, така и за цялостното ви здраве. Когато сте уморени, е много по-трудно да се съсредоточите върху нещо.

  1. Планирайте своето „поведение за бягство“.

Какво е поведението за бягство? Стайн го определя като „онези неща, които правите, за да облекчите стреса или скуката, които се появяват винаги, когато трябва да работите по определена задача“. Те варират от човек на човек, но могат да включват неща като безсмислени междинни закуски, сънливост, проверка на имейла ви, проверка на социалните медии или др. Ключът към справянето с поведението за бягство е да ги предвидите, защото познавате себе си достатъчно добре, за да знаете кои е вероятно да се появят през даден работен ден, пише Стайн. Ако ви се приспива, опитайте например да слушате енергизираща музика. И имайте под ръка чай или вода, защото сънливостта често е маскирана дехидратация. Ако можете да закусите, пригответе разумна част от здравословна закуска, която да държите до бюрото си за този ден. Ако се изкушавате да прочетете имейл или да проверите социалните медии, предвидете това, като изключите известията. Помислете за излизане от вашият имейл, докато сте съсредоточени върху друга работа, и / или поставяне на вашия смартфон някъде далеч от вас.

  1. Планирайте редовни почивки.

Често е трудно да останете напълно фокусирани за дълги периоди от време и опитвайки се да се принудите да направите това, ще работи срещу вас. Така че планирайте си чести почивки. Един популярен подход е използването на техниката Pomodoro, която изисква 25 минути фокусирана работа, последвана от 5-минутна почивка, с поне 15-минутна почивка на всеки два часа. Или работете 52 минути и след това направете 17-минутна почивка, която един експеримент показа, че е идеалният ритъм за максимална производителност. Независимо от подхода, който използвате, важно е да не пропускате почивка, след като сте работили за определеното време. Тези почивки могат да бъдат подходящ момент да се отдадете на поведението си за бягство, за да не се чувствате прекалено лишени, когато си ги забранявате през работното време.

  1. Опитайте да слушате бинаурална музика.

„Технологията на бинауралния ритъм е вид завладяване на мозъчните вълни, което използва слухови тонове, за да измести преобладаващото състояние на мозъчните вълни в нещо по-подходящо за съответната задача“, обяснява Щайн. Работи, като възпроизвежда различни честотни тонове във всяко ухо. „Мозъкът ще чуе разликата между тези тонове, вместо да чуе всеки поотделно“, обяснява тя. С мозъка си, който слуша честотната разлика между тоновете, можете да успокоите и отпуснете ума си с по-ниска честотна разлика или да подобрите бдителността и фокуса си с по-висока честотна разлика. Можете да намерите бинаурална музика на много места, включително YouTube и Spotify. По очевидни причини трябва да слушате бинаурална музика през слушалки, за да работят правилно.

  1. Простете си за загубата на фокус.

Това са стресови времена. Повечето от нас са останали вкъщи повече, отколкото бихме искали, и може да работим дистанционно, понякога с деца в училищна възраст наоколо. Така че не можете да очаквате от себе си да поддържате същото ниво на фокус и производителност, както в офиса – това е нереалистично и несправедливо. „Разберете, че е нормално да се чувствате уморени и разпръснати и да си пожелаете нещата да са различни понастоящем“, пише Щайн. Колкото и да сте продуктивни или непродуктивни във всеки един момент, да се ядосате или разстроите от това само ще влоши нещата. Така че приемете факта, че не винаги ще отговаряте на собствените си очаквания за фокус и производителност. Вместо това, похвали се за каквото и да е ниво на фокус, което можеш да поддържаш, и каквато и работа да успееш да свършиш. Това ще направи работния ден по-приятен. 

Източник: www.inc.com