5 необичайни суперхрани

Докато една ябълка на ден може да ви държи далеч от лекари, има цял свят от интересни, често непознати храни, които предлагат разнообразни ползи за здравето. От древните етиопски зърна до богатите на витамини „плевели“, тези подсилватели на здравето може да не са все още домакински продукти, въпреки че не виждаме причина да не бъдат. Хранителна, гъвкава и лесно включена във вашата ежедневна диета, тази уникална колекция от семена, подправки, зърнени храни и зеленчуци прави вкусен и лесен начина да се храните здравословно.

  1. Канела

Използвана в ястия от индийско къри до традиционния американски ябълков пай, някога рядката кора на канеленото дърво сега е масово използвана. Малцина обаче са наясно с лечебните сили на тази сладка подправка. Ежедневната доза канела може да помогне за балансиране на кръвната захар, предотвратяване на диабет и облекчаване на симптомите на артрит. Сред многото други приложения канелата също инхибира растежа на хранителни бактерии, което я прави естествен хранителен консервант и помощник за храносмилането.

  1. Теф

Основен елемент в етиопското готвене в продължение на хилядолетия, теф е едно от най-ранните опитомени растения и остава важна част от ястията в Северна Африка днес. Не позволявайте на малките си размери да ви заблудят. Това мъничко зърно е с високо съдържание на диетични фибри, протеини, калций и други основни витамини и минерали. Докато етиопците традиционно смилат теф в брашно, за да направят инжера, втасал хлебен хляб, той също може да бъде приготвен на пара или сварен цял, или смесен със супи и салати за допълнителен хранителен “удар”. Като безглутенова алтернатива на пшеничното брашно, теф може да се използва за приготвянето на палачинки, хляб и други печени изделия.

  1. Корен от глухарче

Докато глухарчето може да се счита за плевел, градинарите в дома трябва да помислят два пъти, преди да изхвърлят това малко цъфтящо растение. Дълго използвано като билков лек в коренната американска и източна медицина, глухарчето е с високо съдържание на витамини и минерали като калий, цинк, бета-каротин и витамин С. Като естествен диуретик, глухарчето може да помогне и за подобряване на бъбречната и чернодробната функция и понижават кръвното налягане. Въпреки че цялото глухарче е годно за консумация, ние предпочитаме корена, който може да се приема под формата на добавка или като билков чай.

  1. Чиа семена

Семената създават енергизиращо, детоксикиращо и здравословно за сърцето допълнение към вашето хранене. Само две супени лъжици семена от чиа, разпределени през деня, осигуряват на тялото ви високи нива на протеини, фибри и омега-3. Всъщност древните ацтеки вярвали, че една супена лъжица може да поддържа война до 24 часа. Почти без аромат с хрупкава текстура, за разлика от маковото семе, семената от чиа могат лесно да се добавят в храни като кисело мляко, овесени ядки или салата за добавена доза калций, желязо, мед и цинк.

  1. Кресон

В някои региони на света кресонът се разглежда като плевел, в други е известен като воден зеленчук или билка. Въпреки това, с широката си гама ползи за здравето, кресонът определено не трябва да се отхвърля. Най-мощен, когато се консумира прясно и сурово, това листно многогодишно растение помага за борба с различни видове рак и отдавна се използва за лечение на скорбут. Поради високото си съдържание на йод, кресонът има укрепващ ефект върху щитовидната жлеза – което го прави полезен за страдащите от хипотиреоидизъм.

Източник: www.foxnews.com