8 ползи за здравето от ядките

Ядките са много популярна храна. Те са вкусни и могат да се ползват при всякакви диети – от кето до веган. Въпреки че са с високо съдържание на мазнини, те имат редица впечатляващи ползи за здравето и теглото. Ето топ 8 ползи за здравето от яденето на ядки.

  1. Голям източник на много хранителни вещества

Ядките са силно хранителни. Една унция (28 грама) смесени ядки съдържа:

Калории: 173

Протеин: 5 грама

Мазнини: 16 грама, включително 9 грама мононенаситени мазнини

Въглехидрати: 6 грама

Фибри: 3 грама

Витамин Е: 12% от RDI

Магнезий: 16% от RDI

Фосфор: 13% от RDI

Мед: 23% от RDI

Манган: 26% от RDI

Селен: 56% от RDI

*RDI – Препоръчителен дневен прием

  1. Заредени са с антиоксиданти

Ядките съдържат антиоксиданти, известни като полифеноли, които могат да предпазят клетките ви и „лошия“ LDL холестерол от увреждане, причинено от свободните радикали.

  1. Може да помогнат при отслабване

Доказано е, че ядките насърчават загубата на тегло, вместо да допринасят за увеличаване на теглото. Няколко проучвания показват, че тялото ви не усвоява всички калории в ядките.

  1. Може да понижат холестерола и триглицеридите

Ядките могат да помогнат за понижаване на общия и „лошия“ LDL холестерол и триглицеридите, като същевременно повишават нивата на „добрия“ HDL холестерол.

  1. Благоприятни са за диабет тип 2 и метаболитен синдром

Няколко проучвания показват, че кръвната захар, кръвното налягане и други здравни маркери се подобряват, когато хората с диабет тип 2 и метаболитен синдром включват ядки в диетата си.

  1. Помагат при възпаления

Изследванията показват, че ядките могат да намалят възпалението, особено при хора с диабет, бъбречни заболявания и други сериозни здравословни състояния.

  1. С високо съдържание на полезни фибри

Много ядки са с високо съдържание на фибри, което може да намали риска от заболяване, да ви помогне да се заситите, да намалите усвояването на калории и да подобрите здравето на червата.

  1. Може да намалят риска от инфаркт и инсулт

Ядките могат значително да намалят риска от инфаркт и инсулт. Яденето на ядки увеличава размера на „лошите“ LDL частици, повишава „добрия“ HDL холестерол, подобрява функцията на артериите и има различни други предимства.

 

Вкусно, универсално и широко достъпно

Ядките са широко достъпни в хранителните магазини и онлайн и се предлагат в голямо разнообразие от възможности, включително осолени, безсолни, подправени, обикновени, сурови или печени. По принцип е най-здравословно да ядете ядки сурови или да ги препичате във фурната при температура под 350 ° F (175 ° C). Сухо печените ядки са следващият най-добър вариант, но се опитайте да избягвате ядки, печени в растителна мазнина. Ядките могат да се съхраняват при стайна температура, което ги прави идеални за леки закуски и пътувания. Ако обаче ще ги съхранявате дълго, хладилник или фризер ще ги поддържат по-свежи.

Източник: www.healthline.com