Как да останете мотивирани

Всички сме минали през това – имате ясни цели, знаете точно какво трябва да направите, за да ги постигнете и въпреки това откривате, че по скоро отлагате , отколкото да постигате целта си. Въпреки най-добрите ни намерения, липсата на мотивация се случва на всеки. Дори когато това е нещо, което наистина искате, все още може да е трудно да поддържате мотивацията, необходима за получаването му, особено ако има нямате много време и постоянно имате работа. Но добрата новина е, че има неща, които можете да направите, за да помогнете за изграждането и поддържането на мотивация.

Какво е мотивация?

Първо нека започнем с това, което е мотивация – или по-точно какво не е. Много хора бъркат волята с мотивацията, но те са две напълно различни понятия. Според Американската психологическа асоциация силата на волята е „способността да се противопоставяме на краткосрочните изкушения, за да постигнем дългосрочни цели“. С други думи, контролът, който упражняваме върху себе си е да правим нещата, необходими за постигане на целите ни или да се въздържаме да правим неща, които ще попречат на постигането на целите ни. От друга страна, мотивацията е нещото, което ни подтиква към действие. То може да бъде присъщо, което означава, че идва отвътре, или външно – което означава, че го правите за някакъв вид външна награда. Когато сте вътрешно мотивирани, вие правите това, защото искате. Намирате го за полезно. Това може да се дължи на факта, че това е просто нещо, което ви се струва приятно, а може и резултатът да е радостен. Правенето на нещо чисто за външна награда или за да се избегнат последици означава, че правите това, за да получите награда.

Какво влияе на мотивацията?

Мотивацията се влияе от много неща, независимо от това, което я движи. Според Центъра за развитие на детето в Харвардския университет мотивацията идва от „неврохимични мрежи, които се развиват с течение на времето, в резултат на опита, който имаме“. Това означава, че вашите детски преживявания и взаимоотношенията могат пряко да повлияят на развитието на вашата мотивация. Вашите обстоятелства също могат да повлияят на мотивацията ви. Например, ако трябва да работите на две работни места, само за да платите сметките, е вероятно да имате по-малко време или енергия, които да отделите за други цели, отколкото някой, който не трябва да работи толкова много. Наградите, които получавате, също могат да повлияят на вашата мотивация, особено ако не са толкова възнаграждаващи, колкото сте очаквали. И така, след като разбрахте какво е мотивация, големият въпрос е какво можете да направите, за да я поддържате?

10 съвета за поддържане на мотивация

 

  • Разберете какво наистина искате. 

 

Това може да ви се струва безпроблемно, но е изненадващо колко хора правят неща или за други хора, или защото мислят, че това е, което трябва да правят. Копай дълбоко. Намерете страстите си. Направете списък с неща, които ви интересуват или вълнуват. Запишете какво е най-важно за вас във всички аспекти на живота ви, от здравето до финансите, връзките и щастието. Нищо не е твърде голямо или твърде малко за този списък, така че наистина просто си запишете всичко.

 

  • Определете приоритетите си. 

 

Никой няма неограничен запас от мотивация или сила на волята, така че ако стесните фокуса си до една или две цели наведнъж, ще имате много по-голям шанс за успех, отколкото да се опитате да постигнете цял куп цели наведнъж.

 

  • Определете цели и по-важното – правете планове.

 

 Простото е по-добро, когато става въпрос за поставяне на цели. Има основателна причина да сте чували за S.M.A.R.T. цели отново и отново – те работят. Когато целите ви са конкретни, измерими, постижими, подходящи и базирани на времето, имате рамката от която се нуждаете, за да изградите своя план. Системата, която разработвате за изпълнение на вашите цели, вероятно ще бъде по-ангажирана, тъй като ще трябва да разработите краткосрочни цели, списъци със задачи и може би дори да работите върху рутина и изграждане на навици, за да постигнете крайната си цел.

 

  • Правете неща, които подкрепят вашите цели.

 

 Не бъркайте това с нещата, които трябва да направите, за да постигнете целите си – това са допълнителни начини, по които можете да подкрепите напредъка си към целите си. Това са неща като да се грижиш за себе си. Ако дадете приоритет на доброто хранене и сън ще бъдете по-енергични и концентрирани през целия ден, за да работите върху целите си. Други неща, които могат да помогнат, включват медитация,дейности, които ви помагат да ви държат мотивирани или ви учат на умения, които ще ви помогнат в начинанията и също така създаване на хобита или други дейности, които помагат за изграждането на вашето самочувствие.

 

  • Работете върху перспективите си.

 

 Ако постоянно се самоунижавате, казвате си, че не сте достатъчно добри или е твърде трудно, познайте какво? Ще се убедите, че е така. Разпознайте негативните мисли, когато се случат и веднага се запитайте, вярно ли е? Задаването на този прост въпрос често е достатъчно, за да се спрат мислите. И ако все още се борите с чувство на неувереност в себе си, потърсете някакво външно потвърждение от приятели или семейство или прекарайте известно време, правейки нещо, за което вече знаете, че сте добър.

 

  • Създайте си добри навици. 

 

Когато целите ви изискват последователни, всеотдайни усилия, е по-лесно да ги постигнете, когато изградите навици, които ви помагат да ги постигнете. Да приемем, че целта ви е да избягате маратон. За да постигнете целта си, ще трябва да поддържате последователен график на тренировките. Как ще го поддържате? Чрез добри навици. Това са прости неща като поставяне на тренировъчната екипировка предната вечер или опаковане на чантата за фитнес, така че да сте готови да излезете направо през вратата сутрин. Приготвяне на храна в неделя, за да сте сигурни, че храненето ви е планувано и здравословно. Или дори да чаша вода до леглото ви, за да сте сигурни, че ще останете хидратирани. Малките навици имат способността да постигат големи резултати.

 

  • Отделете време за почивка.

 

 Вие не сте машина и мисленето, че можете да поддържате високо ниво на интензивност за каквото и да било, дори ако това е нещо, което наистина искате – само предвещава провал. Чувствате се уморен? Подремнете или си лягайте рано. Не можете да се мотивирате днес? Вземете си почивен ден. Още по-добре, не чакайте, докато мотивацията започне да отслабва. Вместо това планирайте редовни тайм аутове, за да се отпуснете и да се подмладите, за да можете да се върнете към целите.

 

  • Не приемайте провала. 

 

Да, ще изпитате неуспех, но не е нужно да го оставяте да ви определя. Когато се провалите по някакъв начин, върнете се на следващия ден и започнете отново. Учете се от грешките си, но не позволявайте да ви попречат да постигнете целите си.

 

  • Наградете себе си.

 

Без значение колко присъща е вашата мотивация, най-вероятно ще има моменти, когато това не е достатъчно, за да ви поддържа. Това е мястото, където външната мотивация може да бъде силно мотивиращ. Не е задължително да е скъпо или нещо екстравагантно, но трябва да е нещо, което да ви мотивира да работите упорито. Разберете какво помага да ви мотивирате и изградете система за награди.

 

  • Празнувайте важни събития. 

 

Въпреки че е изкушаващо да продължите да работите, докато не постигнете целта си е трудно да поддържате мотивацията си в дългосрочен план. Признаването на вашия напредък и отбелязването на ключови етапи ще ви помогне да проследите докъде сте стигнали до целта си и да признаете всяка стъпка напред.

Източник: www.daviddisiere.com