Съвети за подготовка на имунната система за студените месеци

Как работи имунната система?
Нашата имунна система е нашият начин на защита срещу натрапници от външния свят. Имунната система е в състояние да прави разлика между собствените клетки на тялото и чуждите антигени. Това включва вируси, бактерии, гъбички, чужда тъкан и токсини. Белите кръвни клетки разпознават антигените и се опитват да ги елиминират. Докато взаимодействаме с околната среда, имунната система става все по-добра в разпознаването на тези антигени и поддържането ни здрави.
Имунната система има:
– Вродената имунна система. Наричана още неспецифична имунна система, тя използва клетки, наречени естествени клетки убийци и фагоцити, за да се пребори с антигените, които влизат в тялото.
– Адаптивната или специфична имунна система. Това прави специални протеини, наречени антитела, които могат да атакуват нарушители, които разпознават. След като имате антитела срещу определен вирус или бактерия, този конкретен вирус не може да ви разболее отново. Този имунитет може да продължи с години, а в някои случаи и с цял живот.
Какви храни трябва да ям, за да поддържам здрава имунна система?
Балансираната диета като цяло е важна за вашата имунна система. Няколко специфични храни могат да ви помогнат да получите правилното количество витамини, минерали, антиоксиданти, протеини и здравословни мазнини, за да поддържате възпалението ниско и да поддържате имунната си система.
Това включва:
– цветни плодове и зеленчуци, които са богати на антиоксиданти, витамини и минерали;
– здравословни мазнини, като тези, съдържащи се в зехтина, авокадото и сьомгата;
– ферментирали храни, като кисело мляко, кисело зеле, кимчи и кефир
– храни с високо съдържание на фибри, включително пълнозърнести храни и бобови растения
– билки и подправки, като куркума, черен пипер, чесън и джинджифил
– ядки и семена, особено орехи и ленено семе
– тъмен шоколад
– зелен чай
Какви храни трябва да избягвам?
Някои храни могат да увеличат възпалението в тялото ви. Опитайте се да избягвате следните храни, които могат да увеличат възпалението:
– храни с добавени захари, нездравословна храна и бърза храна
– изкуствени транс-мазнини, които често се добавят към преработени и пържени храни
– рафинирани въглехидрати, които се намират в бял хляб, тестени изделия, сладкиши, – бисквитки и сладкиши
– обработено месо
Също така е добра идея да ограничите консумацията на алкохол.
Колко сън ми трябва?
Възрастните се нуждаят от около 7 до 9 часа сън на нощ. Това варира от човек на човек. Получаването на по-малко от 7 часа сън на нощ редовно може да отслаби имунната ви система. Лишаването от сън предпазва имунната система от изграждане на защитни, вещества като антитела и цитокини.
Трябва ли да отслабна?
При тези със затлъстяване отслабването може да доведе до голяма разлика в цялостната имунна система. Затлъстяването е свързано с доверен източник с нарушен имунен отговор. Въпреки че причината за това не е напълно изяснена, учените знаят, че една от характеристиките на затлъстяването е състояние на хронично възпаление. Намаляването на общия прием на калории, упражненията и увеличаването на количествата плодове и зеленчуци във вашата диета са първите стъпки, ако смятате, че трябва да отслабнете. Говорете с Вашия лекар, ако не сте сигурни откъде да започнете.
Може ли упражненията да помогнат на имунната ми система?
Да, умерените упражнения са отличен начин да подкрепите имунната си система. Опитайте се да се насочите към 30 минути на ден за 5 дни от седмицата или общо 150 минути на седмица. Включете комбинация от кардио упражнения и упражнения за сила.
Вреди ли тютюнопушенето на имунната система?
Да. Тютюнопушенето може да повлияе отрицателно на вашата имунна система. Изследователски източник също така показва, че пушенето може да наруши баланса на имунната ви система толкова много, че може да увеличи риска от някои имунни и автоимунни нарушения. Автоимунно разстройство възниква, когато имунната система по погрешка атакува здравите клетки на тялото ви.
Какво друго мога да направя, за да укрепя имунната си система?
Намаляването на стреса може да подобри значително функционирането на имунната ви система. Няколко начина за намаляване на стреса включват:
– медитация
– йога
– походи сред природата
– слушане на музика
– масаж
– ароматерапия
Други неща, които можете да направите, за да сте здрави:
– Мийте ръцете си със сапун и вода в продължение на най-малко 20 секунди често през целия ден, но особено преди хранене и след използване на тоалетна.
– Избягвайте да докосвате лицето си.
– Избягвайте големи тълпи.
Източник: www.healthline.com