5 диети, които не вредят според учените

Въпреки че много диети могат да имат ефект, ключът е да намерите такава, която ви харесва и да можете да се придържате по-лесно в дългосрочен план. Ето 5 здравословни диети, за които е научно доказано, че са ефективни.

  1. Диета с ниско съдържание на въглехидрати, пълноценна храна

Нисковъглехидратната диета е идеална за хора, които трябва да отслабнат, да оптимизират здравето си и да намалят риска от заболяване. Диетата е гъвкава, позволява ви да прецизирате приема на въглехидрати в зависимост от целите си. Тази диета е богата на зеленчуци, месо, риба, яйца, плодове, ядки и мазнини, но с ниско съдържание на нишесте, захари и преработени храни.

  1. Средиземноморска диета

Средиземноморската диета е отлична диета, която е добре проучена. Тя е особено ефективна за профилактика на сърдечни заболявания. Тя набляга на храни, които обикновено се ядат в района на Средиземно море през 20-ти век и по-рано. Тя включва изобилие от зеленчуци, плодове, риба, птици, пълнозърнести храни, бобови растения, млечни продукти и екстра върджин зехтин.

  1. Палео диета

Палео диетата е много популярна диета, която е ефективна за отслабване и общо подобряване на здравето. В момента това е най-популярната диета в света. Диетата се фокусира върху непреработени храни, за които се смята, че приличат на тези, достъпни за някои от палеолитните предци на човечеството.

  1. Веган диета

Веган диетата става все по-популярна през последното десетилетие. Това е свързано с редица ползи за здравето, включително загуба на тегло, подобрено здраве на сърцето и по-добър контрол на кръвната захар. Диетата се основава изключително на растителни храни и елиминира всички животински продукти.

  1. Безглутенова диета

Безглутеновата диета е от съществено значение за хора с непоносимост към глутен, протеин, който се съдържа в пшеницата, ръжта и ечемика. За оптимално здраве трябва да се съсредоточите върху храни, които са естествено без глутен. 

 

Съществуват толкова много диети. Важно е обаче да се отбележи, че някои модели на хранене имат по-голяма научна подкрепа от други. Независимо дали искате да отслабнете или просто да подобрите цялостното си здраве, опитайте се да намерите диети, подкрепени от изследвания. Петте примера, изброени по-горе, са добро начало.

Източник: www.healthline.com