7 начина да се храним здравословно през празничният сезон

Не губете надежда, ако се опитвате да се храните здравословно през празниците. Има няколко начина, по които все още можете да се наслаждавате на храна на празнични тържества, без да преяждате.

„Много хора предполагат, че е неизбежно да наддават на тегло през празниците“, казва д-р Шошана Бенет, клиничен психолог, базиран в Калифорния. Тя каза, че наддаването на тегло по време на празниците не е задължително при малко внимание и планиране.

Ето няколко съвета как да подходите към храненето през празниците, особено ако възнамерявате да се храните здравословно през сезона – и през цялата година.

 

Яжте преди да тръгнете

„Никога не ходете на парти гладни“, каза Д-р Бенет пред Healthline. Тя съветва хората да ядат малко ястие, което включва протеини, преди да напуснат дома. „Протеините спомагат за балансирането на кръвната захар, така че без него в системата си, първо ще се озовете към десертната маса“, каза тя.

 

Останете хидратирани

Бенет каза, че поддържането на хидратация е жизненоважно, за да се избегне преяждането, защото хората често бъркат глада с жаждата. „Изпийте пълна чаша вода с това малко ястие и ще се настроите за успех“, каза тя.

 

Помислете какво ядете

„Ако решите да ядете нещо, правете го бавно и съзнателно, като вкусите и сдъвчете всяка хапка“, отбеляза Бенет.  Ако се храните бързо, няма да можете да се насладите на хубавите вкусове на храната и ще останете само с допълнителните калории.”

 

Яжте малко и след това си вземете почивка

Ако се опитате да започнете диета преди празниците, ограничавайки калориите и храненията преди празненство, за да можете в крайна сметка да хапвате от всичко по празниците, вероятно няма да сработи. „Отнема около 20 минути на мозъка ни да каже, че стомахът ни е пълен, така че отделянето на няколко минути между порциите може да помогне за предотвратяване на преяждането“, каза Авитал Шварц, RD, диетолог от Синайската болница в Балтимор.

 

Яжте от всичко, но в малки количества

Може да се чувстваме сити и щастливи, колкото повече преглъщаме, но вкусът е удовлетворяващ. Имайки това предвид, не бързайте с храните, които сте избрали да ядете. „По-малко количество може да бъде много по-приятно от голямо и оставя място за дегустация на повече ястия без болки в стомаха.“

 

Не целете свалянето на килограми, вместо това се стремете да поддържате теглото си

Някои хора се опитват да избегнат преяждането, докато други използват това време на годината, за да отслабнат. Но вместо да се опитвате да свалите килограми сред цялото изкушение, може би ще е по-добре да поработите върху поддържането на теглото си. „Опитът да отслабнете през това време може да бъде много труден и обезсърчаващ, затова препоръчваме на участниците да поддържат теглото си до януари, което е по-практичен момент да се съсредоточат върху усилията за отслабване“, каза Мадисън Джонсън, Масачузетс, координатор на комуникацията за Eat Програма Smart, Move More, Weigh Less от Държавния университет в Северна Каролина.

 

Преструктурирайте вашите неуспехи

„Ако все пак прекалите, забравете за това и продължете напред“, каза Стефани Маккерчър, регистриран диетолог и блогър. „Вместо да се наричате провал, опитайте се да преформулирате мислите си, за да обмислите наученото и как можете да се настроите за по-здравословен избор в бъдеще“, каза тя. „Чувството за вина, заради храната никога не е отговорът.“