Начало Обществени Здравословно Едно авокадо на ден може да поддържа вашите чревни микроби щастливи

Едно авокадо на ден може да поддържа вашите чревни микроби щастливи

Всеки от нас има уникален чревен микробиом, но яденето на авокадо като част от ежедневната диета е сигурен начин за подобряване на здравето на червата – показва ново проучване на изследователи от Университета в Илинойс.

Авокадото е здравословна храна с високо съдържание на диетични фибри и мононенаситени мазнини. Досега не беше ясно обаче как авокадото влияе върху микробите в стомашно-чревната система или „червата“.

Изследователите установяват, че хората, които ядат авокадо всеки ден, имат по-голямо изобилие от чревни микроби, които разграждат фибрите и произвеждат метаболити, които поддържат здравето на червата. Те също така имат по-голямо микробно разнообразие в сравнение с хората, които не са получавали ястия от авокадо в проучването.

„Микробните метаболити са съединения, които микробите произвеждат и оказват влияние върху здравето“, казва водещият автор Шарън Томпсън. „Консумацията на авокадо намалява жлъчните киселини и увеличава мастните киселини с къса верига. Тези промени корелират с полезните за здравето резултати. “

Проучването включва 163 възрастни на възраст между 25 и 45 години с наднормено тегло или затлъстяване, но без други здравословни проблеми.

Те получавали едно ястие с авокадо на ден, което да консумират като заместител на закуска, обяд или вечеря. Едната група консумира ястие с авокадо, докато контролната група консумира подобно ястие, но без авокадо. Участниците предоставят проби от кръв, урина и фекалии през цялото 12-седмично проучване. Те също така съобщават колко от предоставените ястия консумират и на всеки четири седмици записват всичко, което са яли.

Докато други изследвания върху консумацията на авокадо са фокусирани върху загубата на тегло, участниците в това проучване не са посъветвани да ограничават или променят това, което ядат по принцип. Вместо това те консумираха обичайните си диети с изключение на замяната на едно хранене на ден с ястие, което учените им предоставят.

Целта на това проучване – публикувано в Journal of Nutrition – е да изследва ефектите от консумацията на авокадо върху стомашно-чревната микробиота, казва Хана Холшер, асистент по хранене в Департамента по наука за храните и храненето на човека в U of I и старши автор от изследването.

„Нашата цел беше да проверим хипотезата, че мазнините и фибрите в авокадото влияят положително на чревната микробиота. Също така искахме да проучим връзката между чревните микроби и здравето“, казва Холшер.

Авокадото е богато на мазнини; изследователите обаче установяват, че докато групата с авокадо консумира малко повече калории от контролната група, малко повече мазнини се отделят и в изпражненията им.

„По-голямото отделяне на мазнини означава, че участниците в изследването са абсорбирали по-малко енергия от храната, която са яли. Това вероятно се дължи на намаляването на жлъчните киселини, които са молекули, които нашата храносмилателна система отделя и ни позволяват да абсорбираме мазнини. Установихме, че количеството на жлъчните киселини в изпражненията е по-ниско и количеството мазнини в изпражненията е по-високо в групата, консумираща авокадо “, обяснява Холшер.

Различните видове мазнини имат диференциално въздействие върху микробиома. Мазнините в авокадото са мононенаситени, които са здравословни за сърцето мазнини.

Съдържанието на разтворими фибри също е много важно, отбелязва Холшер. Средно авокадото осигурява около 12 грама фибри, като препоръчителното количество от фибри на ден е между 28 до 34 грама.

„По-малко от 5% от американците ядат достатъчно фибри. Повечето хора консумират около 12 до 16 грама фибри на ден. По този начин включването на авокадо във вашата диета може да ви помогне да се доближите до препоръките за прием на фибри “, отбелязва тя.

Яденето на фибри не е полезно само за нас; важно е и за микробиома, твърди Холшер. „Не можем да разградим диетичните фибри, но някои чревни микроби могат. Когато консумираме диетични фибри, това е от полза за чревните микроби и за нас. “

Изследователската лаборатория на Холшер е специализирана в диетичната модулация на микробиома и връзките му със здравето. „Точно както мислим за здравословни за сърцето ястия, трябва да мислим и за здравословни ястия за червата и как да храним микробиотата“, обяснява тя.

Авокадото съдържа важни микроелементи като калий и фибри.

„Това е просто наистина добре опакован плод, който съдържа хранителни вещества, които са важни за здравето. Нашата работа показва, че можем да добавим ползи за здравето на червата към този списък от ползи“, казва Холшер.

Източник: GoodNewsNetwork