Колко калории трябва да приемаме дневно?

Отговорът на този въпрос зависи от множество фактори, включително възрастта, ръста, настоящото тегло, нивото на активност и метаболитното здраве, наред с други.

Когато се опитвате да отслабнете, основно правило е да намалите приема на калории до 500 калории по-малко, отколкото тялото ви е необходимо, за да поддържа текущото ви тегло. Това ще ви помогне да свалите около 1 килограм телесно тегло на седмица.

Жени

Средната, умерено активна жена на възраст между 26-50 години трябва да яде около 2000 калории на ден, за да поддържа теглото си и 1500 калории на ден, за да свали 1 килограм на седмица. Жените, които са активни и ходят повече от 4,8км на ден, ще трябва да консумират 2200 или повече калории дневно, за да поддържат теглото си и поне 1700 калории, за да отслабват с 1 килограм на седмица. Младите жени в началото на 20-те имат нужда от повече калории. Те се нуждаят от около 2200 калории на ден, за да поддържат теглото си. Жените над 50-годишна възраст обикновено имат нужда от по-малко калории. Средната средно активна жена над 50 години се нуждае от около 1800 калории на ден, за да поддържа теглото си и 1300 калории на ден, за да отслабне с 1 килограм на седмица.

*Тези преценки не се отнасят за жени, които са бременни или кърмят, тъй като имат значително по-високи нужди от калории.

Мъже

Средният, умерено активен мъж на възраст между 26 и 45 години се нуждае от 2600 калории на ден, за да поддържа теглото си, и 2100 калории на ден, за да отслабва с 1 килограм на седмица. Активните мъже, които ходят повече от 4,8км на ден, може да изискват 2 800–3 000 калории на ден, за да поддържат теглото си, и 2300–2500 калории на ден, за да отслабват с 1 килограм на седмица. Младите мъже на възраст 19-25 години имат по-високи енергийни нужди. Те изискват средно 2800 калории на ден, за да поддържат теглото си и до 3000, ако са активни. За да загубят 1 килограм седмично, умерено активните млади мъже трябва да консумират 2300–2500 калории дневно. Нуждите от енергия намаляват с напредването на възрастта на мъжете. Между 46–65 години умерено активните мъже се нуждаят средно от 2400 калории на ден. След 66 години средните нужди от калории на мъжа намаляват до около 2200 калории на ден.

Деца

Децата имат много различни нужди от калории в зависимост от тяхната възраст и  ниво на активност. Докато едно дете изисква 1200–1400 калории на ден, средно активният тийнейджър изисква 2000–2 800 калории на ден. Активните тийнейджъри момчета имат нужда от още повече калории.

Децата, които растат и се развиват нормално и се занимават с редовна физическа активност, обикновено не трябва да броят калории. Когато им се предоставят редица здравословни възможности за хранене, повечето умерено активни деца естествено ядат количеството храна, което тялото им изисква.

Източник: www.healthline.com