Колко крачки на ден трябва да правим?

Току-що сте изтеглили нова апликация, която проследява вашата активност и сте готови да се преследвате 10 000 крачки на ден. Но дали това е подходяща цел за вас? Всичко зависи от сегашното ви физическо състояние и какво искате да постигнете.

Добра идея е да разберете колко стъпки на ден правите сега. След това можете да достигнете 10 000 крачки, като се стремите да добавяте 1000 допълнителни крачки на всеки две седмици.

Ако вече правите повече от 10 000 крачки на ден или ако сте доста активни и се опитвате да отслабнете, вероятно ще искате да зададете по-висока цел.

Предимства на ходенето

Защо е важно да следите крачките си? Ходенето е вид на упражнение, която е достъпна за повечето хора. Не се нуждаете от никакво специално оборудване, освен удообни обувки за ходене. И няма нужда от скъпо членство във фитнес център.

Чрез ходенето се понижава риска от често срещани здравословни проблеми, като:

  • Сърдечно заболяване
  • Наднормено тегло
  • Диабет
  • Високо кръвно налягане
  • Депресия

Американският департамент по здравеопазване препоръчва 150 минути седмично упражнения с умерена интензивност, като бързо ходене. Но не е нужно да да преследвате 150 минути още в началото. Започнете с толкова, колкото ви позволява състоянието и постепенно увеличавайте дейността си с всяка седмица.

Тези 150 минути седмично могат да бъдат разделени по много различни начини. Някои хора се стремят към 30 минути упражнения пет дни в седмицата. Други извършват 10 минути упражнения няколко пъти на ден.

Ако темпът на ходене не е достатъчно бърз, за ​​да се квалифицира като упражнения с умерена интензивност, тези стъпки пак помагат да се предотвратят проблемите, които могат да възникнат от прекалено седене през деня. 

Единственото, универсално правило е, че е нужно постоянство. Избягвайте да се претоварвате в рамките на един ден, а след това да изпадате в дълги периоди на застояване. 

 

Източник:  MayoClinic.org