По-голямото потребление на гъби е свързано с 45% по-нисък риск от рак, според ново проучване на Penn State.
Изследователи от Penn State анализирали данни от повече от 19 500 пациенти с рак, за да изследват връзката между консумацията на гъби и риска от рак.
Според резултатите от проучването, хората, които ядат 18 грама гъби дневно, имат 45% по-нисък риск от рак в сравнение с тези, които не ядат гъби.
Гъбите са богати на витамини, хранителни вещества и антиоксиданти и въпреки че гъбите шийтаке, кладница, майтаке и кралска кладница имат по-големи количества аминокиселина ерготионеин, отколкото култивираните и горските печурки, всеки сорт може да намали риска от рак.
„Гъбите са най-високият хранителен източник на ерготионеин, който е уникален и мощен антиоксидант и клетъчен протектор“, каза Джибрил М. Ба, студент по епидемиология в Penn State College of Medicine. „Попълването на антиоксидантите в организма може да помогне за защита срещу оксидативен стрес и да намали риска от рак.“
Рак на гърдата
Изследователите отбелязват най-силна защита от рака на гърдата, тъй като хората, които редовно ядат гъби, имат значително по-малък риск.
„Като цяло тези констатации предоставят важни доказателства за защитните ефекти на гъбите срещу рак“, казва съавторът Джон Ричи, изследовател на Penn State Cancer Institute и професор по обществени здравни науки и фармакология.
„Необходими са бъдещи проучвания, за да се определят по-добре механизмите и специфичните видове рак, които могат да бъдат засегнати.“
Източник: Advances in Nutrition.

































