10 лесни начина да преодолеете желанието си за захар, съгласно диетолози

0
14
как да откажа захарта
как да откажа захарта

Докато препускаме в нашите забързани, натоварени дни, за повечето е много лесно да прибягват до захар по средата на следобеда, за да поддържаме нивата на енергията си повишени.
Препоръчителният дневен прием на захар е 30гр, за възрастен според NHS и ако се консумира в по-големи количества може да има пагубни последици за здравето.
Диетологът Джесика Сепел очерта 10 прости стъпки, които можете да предприемете, за да ви помогнат да преодолеете желанието си за захар.

Важно да имате естествени захари в диетата си, но много храни съдържат вредни добавени захари, които нямат хранителна стойност.
Според проучване, проведено от Университета на Флорида, мозъкът отделя хероиноподобни химикали, наречени ендогенни опиоиди, когато индивид се отдаде на сладки, солени или мазни храни.
И все пак, овладяването на желанието за захарта ви е очевидно далеч по-лесно на теория, отколкото да се направи.

Ето 10 начина, по които можете да намалите желанието за захар:
1. Пийте ябълков оцет
Според Сепел, добавянето на една или две супени лъжици ябълков оцет в голяма бутилка вода и пиенето му постепенно през целия ден може да помогне за намаляване на желанието за захар.
Изследване, публикувано в Journal of Functional Foods, заключава, че ежедневното поглъщане на оцет намалява нивата на кръвната захар при здрави възрастни, които са изложени на риск от развитие на диабет тип 2.

2. Хранете се редовно
Това може да изглежда като очевидно предложение, но яденето през еднакви определени интервали ви помага да се чувствате сити, обяснява Сепел.
Когато се храните по три пъти на ден с около две междинни хранения ще ви помогне да останете напълно сити през цялото време.

3. Яжте плодове сутрин
Казват ни, че трябва да ядем пет порции плодове и зеленчуци на ден, за да поддържаме здравословен начин на живот.
Въпреки това, според Сепел, времето на деня, в което ядете плодове, може да има задействащ ефект върху желанието ви за захар.
„В моя клиничен опит видях, че яденето на плодове следобед предизвиква желание за захар по-късно през деня“, казва тя. „Когато клиентите ми ядат плод сутрин и на празен стомах, те съобщават за намалено желание.“

4. Яжте здравословни закуски
Една от причините толкова много хора да се хранят с нездравословни закуски е просто, защото те не смятат за нужно да отделят време и да си набавят по-здравословни алтернативи.
Sepel съветва да си набавите полезни продукти през уикенда за следващата седмица, така че това да не е проблем.

5. Добавете лимонов сок
Д-р Дейвид Уилямс, медицински изследовател и биохимик, заявява, че консумацията на няколко супени лъжици лимонов сок на ден може да намали покачването на нивата на кръвната захар с цели осем до 12 на сто, както е открил от неговите лични експерименти.
Сепел е на същото мнение, разкривайки, че редовно добавя по малко лимонов сок към редица ястия, включително салати и печени зеленчуци.

6. Яжте много протеини и здравословни мазнини
Яденето на здравословна доза протеини, като червено месо, пилешко месо и риба, в допълнение към здравословните мазнини, включително авокадо и кокосово масло, може да ви помогне да намалите желанието си за захар, казва Сепел.
Изследване, публикувано в журнала Nutrition, стигна до заключението, че момичетата в края на юношеската възраст са по-малко склонни да изпитват желание за сладки храни след хранене, ако ядат закуска, която съдържа високо съдържание на протеини.

7. Приемайте магнезий
Сепел е силен привърженик на магнезия, като лично приема приблизително 500 mg на нощ, за поддържане на нивото на глюкоза в кръвта.
Магнезият също може да се намери естествено в редица храни, включително бадеми, черен боб, кашу и спанак.

8. Включете много фибри в храненията си
Известно е, че фибрите помагат за храносмилането. Това обаче не е единствената му полза.
„Не само, че фибрите са от съществено значение за доброто храносмилане, но ви помагат да останете сити след всяко хранене, което ви пречи импулсивно да потърсите сладко лакомство“, заявява Сепел.
„Насладете се на листни зелени зеленчуци, пълнозърнести храни (като киноа, кафяв ориз и просо) и зеленчуци с ниско съдържание на GI, като тиква и сладък картоф.“

9. Погрижете се за вътрешният си мир
Хапването на захар често е свързано с общите нива на стрес, поради което запазването на спокойствие може да се окаже изключително полезно.
Отделете малко време от деня си, за да отидете на разходка, да прочетете книга или просто да си починете.

10. Пригответе си здравословна следобедна закуска
По-голямата част от хората в работния свят вероятно са запознати с понижението на енергия през следобед.
Когато това се случи, изберете закуска с високо съдържание на протеини, за да придадете на енергийните си нива необходим тласък, за не прибягвате до захарни изделия.