16 прости начина за облекчаване на стреса и безпокойството

Стресът и безпокойството са често срещано преживяване за повечето хора. Всъщност 70% от възрастните казват, че ежедневно изпитват стрес или безпокойство. Ето 16 лесни начина за облекчаване на стреса и безпокойството.

  1. Правете упражнения

Редовните упражнения могат да помогнат за намаляване на стреса и безпокойството, като освобождава ендорфини и подобряват сънят ви.

  1. Помислете за добавки

Някои добавки могат да намалят стреса и безпокойството, включително ашваганда, омега-3 мастни киселини, зелен чай и маточина.

  1. Запалете си арома свещ

Ароматерапията може да помогне за намаляване на тревожността и стреса. Запалете свещ или използвайте етерични масла, за да се възползвате от успокояващите аромати.

  1. Намалете приема на кофеин

Високите количества кофеин могат да увеличат стреса и безпокойството. Чувствителността на хората към кофеина обаче може да варира значително.

  1. Водете си дневник

Воденето на дневник може да помогне за облекчаване на стреса и безпокойството, особено ако се фокусирате върху положителното.

  1. Дъвчете дъвка

Според няколко проучвания дъвката може да ви помогне да се отпуснете. Може също да насърчи благосъстоянието и да намали стреса.

  1. Прекарвайте време с приятели и семейство

Наличието на силни социални връзки може да ви помогне да преминете през стресови моменти и да намалите риска от безпокойство.

  1. Смейте се

Намерете хумора в ежедневието, прекарвайте време със забавни приятели или гледайте комедийно шоу, за да облекчите стреса.

  1. Научете се да казвате „не“

Опитайте се да не поемате повече, отколкото можете да се справите. Казването на “не” е един от начините да контролирате стресиращите фактори.

  1. Научете се да избягвате отлагането

Приоритизирайте това, което трябва да свършите и отделете време за това. Свършените задачи могат да помогнат за предотвратяване на стреса, свързан с протакането.

  1. Вземете час по йога

Йогата се използва широко за намаляване на стреса. Тя може да ви помогне за понижаване на нивата на хормона на стреса и кръвното налягане.

  1. Практикувайте майндфулнес

Практикуването на майдфулнес може да помогне за намаляване на симптомите на тревожност и депресия.

  1. Гушкане

Положителното докосване от гушкане, прегръдки, целувки и секс може да помогне за намаляване на стреса чрез освобождаване на окситоцин и понижаване на кръвното налягане.

  1. Слушайте успокояваща музика

Слушането на музика, която харесвате, може да бъде добър начин за облекчаване на стреса.

  1. Дишайте дълбоко

Дълбокото дишане активира релаксационния отговор. Множество методи могат да ви помогнат да се научите как да дишате дълбоко.

  1. Прекарвайте време с вашия домашен любимец

Прекарването на времето с вашия домашен любимец е релаксиращ, приятен начин за намаляване на стреса.

 

Въпреки че стресът и безпокойството могат да възникнат на работното ви място и в личния ви живот, има много прости начини да намалите натиска, който изпитвате. Тези съвети често включват отдалечаване на ума ви от източника на стрес. Физическите упражнения, музиката и физическата близост могат да помогнат за облекчаване на безпокойството. Те също така ще подобрят цялостния ви баланс между работа и личен живот.

Източник: www.healthline.com