Стъпките към здравословен начин на живот

Мислите ли, че водите здравословен начин на живот? Повечето хора си мислят, че правят всичко възможно, за да поддържат здравето си с добри хранителни навици и физическа активност. Но това достатъчно ли е, за да сте здрави? 

Според скорошно проучване много малко възрастни действително отговарят на критериите за здравословен начин на живот. Проучването, публикувано в Archives of Internal Medicine, показва, че само 3% от възрастните американци са получили перфектна оценка за това. Според авторите основните критерии за здравословен начин на живот са четири. Само 13,8% отговарят на три от критериите; 34,2% отговарят само на два критерия. Жените отбелязват малко по-добри резултати от мъжете. Четирите основни критерия при провеждането на изследването са:

-Пушите ли?

-Поддържате ли здравословно тегло?

-Ядете ли поне 5 порции плодове и зеленчуци дневно?

-Тренирате ли 30 минути или повече, 5 пъти седмично?

Всички знаят, че пушенето е вредно за вашето здраве. Ако сте от късметлиите, които никога не са се пристрастявали към никотина, заслужавате потупване по рамото. Ако сте пушач трябва да работите усърдно, за да се оттървете от този навик. Невъзможно е да се подцени значението на живота без тютюнев дим за вашето здраве, както и заради хората около вас.

4 стъпки и повече

Въпреки че тези четири навика са безспорно важни за здравословния начин на живот, някои може да твърдят, че трябва да се вземат предвид повече фактори.

Ето и  топ 10 на здравословното поведение (извън четирите основи), които допринасят за уелнес и удовлетворението от начина на живот:

  1. Четкайте и почиствайте с конци всеки ден, за да запазите зъбите и венците си здрави.
  2. Починете си добре през нощта. Добре отпочиналите хора не само се справят по-добре със стреса, но може и да имат по-добър контрол над апетита си. 
  3. Насладете се на редовни семейни събирания. Това позволява на родителите да служат като добри модели за подражание, могат да насърчават по-питателно хранене и поставя началото на оживени разговори. Да бъдеш свързан със семейството и / или приятелите си е мощен аспект на здравословния живот.
  4. Усмихвайте се и се смейте на глас няколко пъти на ден.
  5. Медитирайте поне 10-20 минути всеки ден. 
  6. Вземете крачкомер и го оставете да ви мотивира да ходите, да ходите, да ходите. 
  7. Стойте изправени. 
  8. Опитайте йога. Позите помагат за увеличаване на силата и гъвкавостта и подобряване на баланса. 
  9. Включете протеини в храната си. 
  10. Не на последно място, имайте положително отношение. Направете всичко възможно да гледате на живота така, сякаш „чашата е наполовина пълна“. 

Източник: www.webmd.com