11 храни, които повишават мозъчната дейност и паметта

0
1114

Мозъкът е контролният център на тялото ви, той ви позволява да се движите, чувствате и мислите. Ето защо е добра идея да поддържате мозъка си в пиково работно състояние. Храните, които ядете, играят роля за поддържането на мозъка ви здрав и могат да подобрят специфични умствени задачи, като памет и концентрация.

  1. Риба

Мазната риба е богат източник на омега-3, основен градивен елемент на мозъка. Омега-3 играе роля за изостряне на паметта и подобряване на настроението, както и за защита на мозъка ви от спад.

  1. Кафе

Кафето може да помогне за повишаване на бдителността и настроението. Също може да предложи известна защита срещу болестта на Алцхаймер, благодарение на кофеина и антиоксидантите.

  1. Боровинки

Боровинките са пълни с антиоксиданти, които могат да забавят стареенето на мозъка и да подобрят паметта.

  1. Куркума

Куркумата и нейното активно съединение куркумин имат силни противовъзпалителни и антиоксидантни ползи, които помагат на мозъка. В изследванията тя намалява симптомите на депресия и болестта на Алцхаймер.

  1. Броколи

Броколите съдържат редица съединения, които имат мощни антиоксидантни и противовъзпалителни ефекти, включително витамин К.

  1. Тиквени семки

Тиквените семки са богати на много микроелементи, които са важни за мозъчната функция, включително мед, желязо, магнезий и цинк. Също са богати на много микроелементи, които са важни за мозъчната функция, включително мед, желязо, магнезий и цинк.

  1. Черен шоколад

Флавоноидите в шоколада могат да помогнат за защита на мозъка. Изследвания предполагат, че яденето на шоколад може да повиши както паметта, така и настроението.

  1. Ядки

Ядките съдържат множество стимулиращи мозъка хранителни вещества, включително витамин Е, здравословни мазнини и растителни съединения.

  1. Портокали

Портокалите и други храни, богати на витамин С, могат да помогнат за защитата на мозъка ви от увреждане от свободните радикали.

  1. Яйца

Яйцата са богат източник на няколко витамини от група В и холин, които са важни за правилното функциониране и развитие на мозъка, както и за регулиране на настроението.

  1. Зелен чай

Зеленият чай е отлична напитка в подкрепа на мозъка ви. Съдържанието на кофеин повишава бдителността, докато антиоксидантите му защитават мозъка, а L-теанинът ви помага да се отпуснете.

 

Много храни могат да помогнат за поддържането на мозъка ви здрав. Някои храни, като плодовете и зеленчуците в този списък, както и чай и кафе, имат антиоксиданти, които помагат да предпазите мозъка си от увреждане. Други, като ядки и яйца, съдържат хранителни вещества, които подпомагат паметта и развитието на мозъка. Можете да подпомогнете здравето на мозъка си и да повишите бдителността, паметта и настроението си, като стратегически включите тези храни в режима си.

Източник: www.healthline.com