20 причини, поради които не отслабвате

Когато отслабнете, тялото ви отвръща на удара. В началото може да успеете да отслабнете доста, без много усилия. Загубата на тегло обаче, може да се забави или да спре напълно след известно време. Тази статия изброява 20 често срещани причини, поради които не отслабвате.

 

  1. Може би губите тегло, без да осъзнавате

Спирането на загуба на килограми може да се обясни с увеличаване на мускулите, несмляна храна и колебания в телесната вода. Дори и кантара да не мърда, все пак може да губите мазнини.

  1. Не следите какво ядете

Воденето на хранителен дневник може да бъде полезно, когато се опитвате да отслабнете.

  1. Не ядете достатъчно протеин

Ниският прием на протеини може да забави или спре отслабването. Уверете се, че ядете много храни, богати на протеини.

  1. Ядете твърде много калории

Ако загубата на тегло изглежда е спряла е възможно да ядете твърде много. Хората често подценяват приема на калории.

  1. Не ядете пълноценни храни

Не забравяйте да основавате диетата си на пълноценни храни. Яденето на твърде много преработена храна може да ви попречи да отслабвате.

  1. Не вдигате тежести

Силовите тренировки са ефективен начин за загуба на мазнини. Предотвратява загубата на мускулна маса, често свързана със загуба на тегло и помага да се поддържа дългосрочна загуба на мазнини.

  1. Преяждате (дори и да е със здравословна храна)

Ако често преяждате, това може да обясни защо стрелката на кантара не помръдва.

  1. Не правите кардио

Уверете се, че правите кардио редовно. Помага ви да изгаряте мазнини. Липсата на упражнения може да е една от причините, заради които не отслабвате.

  1. Все още пиете напитки съдържащи захар

Избягването на всички сладки напитки е отлична стратегия за отслабване. Те често съставляват значителна част от приема на калории от хората без дори да го осъзнават.

  1. Не спиш добре

Липсата на качествен сън е силен рисков фактор за затлъстяване. Това също може да попречи на напредъка ви при отслабване.

  1. Не намалявате въглехидратите

Ако не можете да отслабнете, помислете дали да не опитате диета с ниско съдържание на въглехидрати. Много изследвания показват, че диетата с ниско съдържание на въглехидрати може да бъде ефективна стратегия за отслабване.

  1. Ядеш твърде често

Яденето твърде често може да доведе до прекомерен прием на калории.

  1. Не пиете вода

За да намалите приема на калории, изпийте чаша вода преди хранене. Питейната вода може също да увеличи броя на изгорените калории.

  1. Пиете твърде много алкохол

Алкохолните напитки обикновено са висококалорични. Ако решите да пиете алкохол, спиртните напитки, смесени с нулево калорични напитки, са може би най-добрият вариант, когато сте на диета.

  1. Не ядете внимателно

Винаги яжте внимателно, когато се опитвате да отслабнете. Безразсъдното хранене е една от основните причини хората да се борят да отслабнат.

  1. Имате медицинско състояние, което затруднява нещата

Медицински състояния като хипотиреоидизъм, сънна апнея и СПКЯ може да възпрепятстват усилията ви за отслабване.

  1. Пристрастени сте към нездравословна храна

Ако изпитвате силен глад за храна или хранителна зависимост, загубата на тегло може да бъде много трудна. Помислете за търсене на професионална помощ.

  1. Прекалено дълго се гладували

Може би просто сте били на диета твърде дълго и е време за почивка.

  1. Очакванията ви са нереалистични

Очакванията на хората понякога са нереалистични, когато става въпрос за загуба на тегло. Имайте предвид, че отслабването отнема време и не всеки може да изглежда като фитнес модел.

  1. Твърде фокусирани сте върху диетата

Диетата не е дългосрочно решение. Ако искате да отслабнете и да задържите килограмите си, фокусирайте се върху възприемането на по-здравословни навици на живот.

Източник: www.healthline.com